بیمه مسافرتی

همیشه مسافرت برای انسان ها شادی بخش و توام با تجربیات جدید و خاطرات شیرینی بوده است، خواه این مسافرت صرفا جهت تفریح بوده باشد و خواه جهت تحصیل و یا تجارت. اما موضوعی که همیشه در مسافرت ها همسفر ما خواهد بود خطرها و حوادث احتمالی و غیرقابل‌ پیش‌بینی سفر می باشد که ممکن است آرامش خاطر و خاطرات شیرین ما را تلخ نمایند. بعضا این حوادث می توانند هزینه های مالی بالا و غیرمنتظره ای را برای ما در پی داشته باشد و از این رو منطقی ترین کار قبل از مسافرت چاره اندیشی جهت رویارویی با آن ها از طریق تهیه یک بیمه نامه مسافرتی از شرکتی معتبر با قیمتی مناسب می باشد. بدین منظور شرکت بیمه کوثر با همکاری دو شرکت بین‌المللی آماده ارائه خدمت به مسافران به صورت آنلاین می باشد. صدور این بیم نامه تنها چند دقیقه زمان می‌برد و بلافاصله پس از ثبت سفارش توسط شما بیمه شما صادر می‌شود و می توانید آن را دانلود نمایید.

خرید بیمه نامه مسافرتی گاهی از سوی برخی سفارت خانه‌ها الزامی است اما حتی اگر الزامی برای تهیه آن وجود نداشته باشد، توصیه می‌شود برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف در اثر وقوع حوادث احتمالی، حتما این بیمه نامه را تهیه کنید. با تهیه این بیمه نامه می‌توانید سفرتان را بیمه کنید و به دور از نگرانی برای جبران هزینه‌های پیش بینی نشده، با خیال راحت‌تری از اوقات خود لذت ببرید. 

 

کدام شرکت‌های امدادرسان بین‌المللی طرف قرارداد با بیمه مسافرتی کوثر هستند؟

  1. شرکت امدادرسان میدیست (Mideast): این شرکت در کشور لبنان مستقر است اما خدمات امدادرسانی خود را به صورت بین‌المللی در سراسر دنیا انجام می‌دهد و طرح‌های متنوعی را با تعهدهای متفاوت و متناسب با نیاز بیمه‌شده ارائه می‌کند.
  2. شرکت یاریگر امید ایرانیان (SWISS ASSIST): این شرکت در ایران قرار دارد و با شرکت‌های امدادرسان بین‌المللی طرف قرارداد است. این شرکت آماده ارائه خدمات به بیمه‌شدگانی است که قصد سفر به خارج از کشور و یا قصد سفر به داخل ایران را دارند. از امتیازات این شرکت نسبت به سایر شرکت‌های ایرانی و خارجی، انعقاد قراداد مستقیم با شرکت سوییسی SWISS ASSIST است که سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به زیاندیدگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد.

 

 

جهـت استعلام قیمت و صـدور آنـلاین بیمـه نامـه مسـافـرتی خود اینجـا کلیـک نمـاییـد

 

پوشش های این بیمه نامه شامل چه مواردی می باشند؟

  1. هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان‌های خارج از کشور محل اقامت و پرداخت هزینه‌های فوریت‌های دندانپزشکی
  2. جابجایی یا بازگرداندن بیمه‌شده به کشور محل اقامت وی در طول سفر در اثر بروز بیماری یا حادثه
  3. بازگرداندن جسد متوفی
  4. سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده به محل سفر بیمه‌شده
  5. جبران خسارت از دست دادن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور
  6. ارسال پیام‌ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری
  7. تحویل دارو
  8. جبران خسارت فقدان بار تحویلی به هواپیما
  9. معاضدت حقوقی

.

جهـت استعلام قیمت و صـدور آنـلاین بیمـه نامـه مسـافـرتی خود اینجـا کلیـک نمـاییـد

 

 

 

بیمه مسافرتی کوثر

 

طرح ها و تعهدات

طرح ها و تعهدات بیمه کوثر برای چه محدوده های مسافرتی و تا چه سقف تعهداتی می باشد؟

  1. سراسر جهان بعلاوه کووید 19 با سقف تعهد 60،000 یورو (طرح World Wide + Covid 19)
  2.  طرح سراسر جهان، با سقف تعهد 50،000 یورو (طرح World Wide)
  3. سراسر جهان به جز آمریکا و کانادا، با سقف تعهد 50،000 یورو ( طرح Worldwide Excluding USA & Canada)
  4.  طرح سراسر جهان به جز حوزه شنگن با سقف تعهد 15،000 یورو (طرح World wide excluding schengen plan A )
  5. سراسر جهان به جز حوزه شنگن با سقف  تعهد 12،000 یورو (طرح World wide excluding schengen plan B )
  6.  طرح سراسر جهان به جز حوزه شنگن با سقف  تعهد 11،000 یورو (طرح World wide excluding schengen plan C )
  7. شنگن طلایی، با سقف تعهد 50،000 یورو (طرح Schengen Gold)
  8. طرح شنگن، با سقف تعهد 30،000 یورو (طرح Schengen)
  9. حوزه خلیج فارس شامل: امارات متحده عربی، عربستان، بحرین، قطر، عمان و کویت، با سقف تعهد 10،000 یورو (طرح United Arab Emirates, Saudi Arabia, Bahrain, Qatar, Oman, Kuwait)
  10. آفریقا و خاورمیانه، با سقف تعهد 15،000 یورو (طرح Africa & Middle East)
  11. ترکیه، با سقف تعهد 15،000 یورو (طرح Turkey)
  12. بیمه جهت حج، با سقف تعهد 15000 یورو (طرح Alhaj)
  13. عراق و سوریه، با سقف تعهد 15000 یورو (طرح Iraq & Syria)

 

مزایای بیمه مسافرتی کوثر چیست؟

  • امکان خرید و چاپ فوری بیمه به صورت آنلاین از پورتال آنلاین صدور سایت بیمکو.
  • ارائه خدمات امداد رسانی به صورت شبانه روزی در سراسر جهان از طریق دو شرکت امداد رسان بین المللی معتبر.
  • پرداخت مستقیم هزینه های پزشکی به مراکز درمان در سراسر جهان از طریق شرکت امداد رسان و عدم نیاز بیمه گذار به پرداخت هزینه ها در سفر.
  • امکان بهره مندی از کلیه اطلاعات و موقعیت مکانی مراکز درمانی، پزشکان، داروخانه ها و مراکز فوریت های پزشکی در خارج از کشور.
  • پشتیبانی اپراتور فارسی زبان جهت بیمه خارج از کشور و زبان های روسی، انگلیسی و عربی جهت بیمه ورود به ایران.
  • ارائه طرح های ویژه انتخابی جهت کاهش مبالغ حق بیمه.
  • بیمه‌ شده هیچگونه نگرانی از جانب سفارت خود برای پذیرش نشدن بیمه‌ خود نخواهد داشت چرا که شرکت های امداد رسان طرف قرارداد بیمه کوثر مورد تایید کلیه سفارتخانه ها بوده و هیچگونه نگرانی جهت عدم پذیرش این بیمه نامه از سوی سفارتخانه ها وجود ندارد.
  • عدم وجود هرگونه محدودیت سنی جهت خرید بیمه نامه. مسافران محترم از بدو تولد تا حتی بالای 85 سال، می‌توانند این بیمه نامه را خریداری کنند.
  • ارائه خدمات در محل سفر بیمه‌ شده در هر ساعت از شبانه روز و در هر نقطه از جهان تنها با یک تماس تلفنی با شرکت های امداد رسان بین المللی.

.

جهـت استعلام قیمت و صـدور آنـلاین بیمـه نامـه مسـافـرتی خود اینجـا کلیـک نمـاییـد

 

قیمت بیمه مسافرتی چگونه محاسبه می گردد؟

برای محاسبه قیمت این بیمه نامه عوامل مختلفی بررسی می‌شود. کشور مقصد، مدت زمانی که قصد دارید در آن کشور بمانید و سن فرد متقاضی بیمه از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پایه آن است. بسته به انتخاب حداکثر مبلغ پرداختی شرکت بیمه در هر حادثه‌ و پوشش‌هایی که شرکت بیمه ارائه می‌دهد، قیمت بیمه تغییر می‌کند.

 

نحوه دریافت خسارت بیمه های مسافرتی چگونه است؟

اگر در سفر دچار حادثه شدید، برای استفاده از خدمات بیمه‌ خود باید با شماره تماس شرکت کمک‌‌رسان نوشته‌شده بر روی بیمه‌نامه خود تماس بگیرید و موضوع خسارت را اعلام کنید. وقتی شرکت کمک‌رسان از وقوع حادثه مطلع شد، بلافاصله شماره بیمه‌ مسافرتی کوثر شما را استعلام می‌کند و کارهای مربوط به دریافت خدمات و پرداخت هزینه‌ها در کشور/ شهر محل وقوع حادثه یا بیماری را برایتان انجام می‌دهد. به همین دلیل حتما موقع تماس با شرکت کمک‌رسان شماره تلفن یا فاکس محل اقامت یا بستری خودتان را هم اعلام کنید.

معمولا شرکت‌های کمک‌ رسان، هزینه‌های مربوط به بستری و جراحی را در همان کشور مقصد پرداخت می‌کنند و نیازی نیست تا بیمه‌ شده هزینه‌ای بابت درمان پرداخت کند. اما گاهی هم مسافر باید ابتدا خودش مبلغی را پرداخت کند و بعد از بازگشت به کشور، هزینه آن را از شرکت بیمه پس بگیرد. در چنین شرایطی باید اسناد، مدارک و تمامی فاکتورها و مدارک لازم همراه با مهر و امضا ارگان مربوطه به شرکت بیمه تحویل داده شود.

 

 

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه های مسافرتی در موارد بازگشت به کشور:

همانطور که گفته شد عموما هزینه‌های درمانی در همان کشور مقصد پرداخت می‌گردد و نیازی نیست تا بیمه‌شده هزینه‌ای بابت درمان پرداخت کند. اما در موارد معدود و خاص هم ممکن است مسافر ابتدا خودش مبلغی را پرداخت کند و بعد از بازگشت به کشور، هزینه آن را از شرکت بیمه پس بگیرد. در چنین شرایطی اسناد و مدارک زیر برای دریافت خسارت مورد نیاز است:

  • بیمه نامه
  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت و بلیط (مهر ورود و خروج مندرج در پاسپورت)
  • تمام فاکتورهای بیمارستان
  • گزارش بیمارستان یا پلیس برای تایید حادثه
  • پرونده پزشکی شامل تمام نسخه‌ها و تشخیص پزشکی (در دارالترجمه رسمی ترجمه شود.)
  • چک خسارتی که فرودگاه یا ایرلاین صادر کرده است به همراه تاییدیه فرودگاه درباره گم شدن بار (برای دریافت خسارت بیمه گم شدن بار)

 

جهـت استعلام قیمت و صـدور آنـلاین بیمـه نامـه مسـافـرتی خود اینجـا کلیـک نمـاییـد

 

مدت پوشش بیمه نامه های مسافرتی

بر اساس آیین نامه بیمه مرکزی که تمامی شرکت های بیمه بر اساس آن بیمه های خودر را صادر می نمایند، مسافران و بیمه گذاران در سفرهای کمتر از 92 روز متوالی امکان بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه را دارند. این قانون مختص به هیچ شرکت بیمه خاصی نبست و در تمام بیمه های مسافرتی تمام شرکت های بیمه ایرانی اجرا می شود.

در مورد طرح‌های 6 ماهه و یکساله شرکت های بیمه نیز اگر بیمه گذار به تعدادی سفر کمتر از 92 روز متوالی برود، در تمام آنها می‌تواند از پوشش‌های بیمه خود استفاده کند. پس در بیمه نامه های بلند مدت جهت تحت پوشش بودن در طول 6 ماه و یا یک سال اعتبار بیمه نامه نباید مدت سفر شما بیش از 92 روز متوالی باشد. برای مثال فرض کنید شما بیمه نامه ای یکساله تهیه نموده اید. امروز یکم مهر سال 1402 از کشور خارج می شوید که در این صورت اعتبار بیمه نامه شما شروع و چون بیمه نامه خود را یکساله تهیه نموده اید تا یکم مهر سال 1403 اعتبار خواهد داشت. 3 ماه در سفر هستید و مجدد به کشور باز می گردید. در طول این مدت 3 ماه تحت پوشش کامل هستید. مجددا یک هفته پس از بازگشت از سفر قبلی، قصد سفر دارید. این دفعه 2 ماه سفر شما به طول می انجامد. این سفر نیز تحت پوشش کامل خواهد بود. مجددا یک ماه بعد به سفری 3 ماهه می روید. در این سفر هم تحت پوشش کامل خواهید بود. چون مدت سفرهای شما یعنی زمانی که در کشور نیستید کمتر از 92 روز بوده است و مدت اعتبار بیمه نامه شما یعنی یکسال آن تمام نشده است در تمام سفرهای خود تحت پوشش خواهید بود.

در حقیقت مدت یک بیمه نامه مسافرتی از زمان درج اولین مهر خروج در پاسپورت شما پس از خرید بیمه نامه آغاز می‌شود و اگر بیمه نامه خود را یکساله خریده اید تا یکسال اعتبار خواهد داشت ولی برای برخورداری از پوشش های بیمه ای آن در هر سفر که در طول این مدت می روید نباید سفرهای شما بیش از 92 روز به طول بیانجامد.

 

در بیمه های مسافرتی چه خسارت هایی خارج از تعهد شرکت های بیمه گر می باشد؟

در بیمه های مسافرتی خارج از کشور هزینه ها و خسارت های ناشی از موارد زیر مشمول تعهدات هیچکدام از شرکت های بیمه گر نیستند که دانشتن آنها خالی از لطف نیست‎:‎

  • ‏مواردی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در نتیجه سوء نیت بیمه شده، مشارکت وی در اقدامات جنایی و یا ناشی از اعمال ‏متقلبانه و یا بی توجهی و بی ‎احتیاطی وی حاصل شده باشد‎.‎
  • ‎بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش زمین، آتشفشان، طوفان های موسمی، غیرطبیعی، سقوط اجسام از فضا، شهاب ثاقب و ‏به طور کلی هرگونه پدیده خارق العاده جوی، هوایی، زمینی و یا وابسته به وقایع زمین شناسی‎.‎
  • وقایع ناشی از تروریسم، نافرمانی یا آشوب های گروهی‎.‎
  • امور و یا اقدامات نیروهای مسلح یا امنیتی در زمان صلح‎.
  • جنگ، با اعلام قبلی و یا بدون اعلام قبلی و هرگونه درگیری یا مداخله بین المللی با استفاده از زور و خشونت‎.‎
  • موارد ناشی از آثار مستقیم و غیرمستقیم رادیو اکتیویته و یا آلودگی به تشعشعات هرگونه مواد پرتوزای سوخت های هسته ای ‏و یا مواد پرتو زای سمی منفجره و یا هرگونه مواد خطرناک تأسیسات و تجهیزات هسته ای‎.‎
  • خودکشی، صدمات عمدی وارد به خود، مباشرت، مشارکت یا معاونت در عمل مجرمانه‎.‎
  • شرکت در مسابقه اسب دوانی، دوچرخه سواری و هر نوع مسابقه یا نمایش با وسایل نقلیه موتوری و شرکت در مسابقات ورزشی ‏نظیر کوهنوردی (صعود حرفه ای)، هوانوردی و هرگونه پرواز، غارنوردی، غواصی، ورزش های زمستانی و تابستانی یا تمرین به ‏منظور شرکت در مسابقات رسمی و یا نمایش و یا هرگونه ورزش تفریحی که بطور معمول و معقول خطرناک تلقی می شود‎.‎
  • اشخاص مقیم دائم خارج از ایران‎.‎
  • حوادث ناشی از خطرات شغلی بيمه شده که طبق قانون به عنوان حوادث شغلی و یا کار قلمداد می شوند‎.‎
  • خدماتی که رأسا به وسیله بيمه شده و یا نماینده قانونی وی بدون اطلاع و موافقت قبلی شرکت کمک رسان (به استثنای موارد ‏ضروری) انجام پذیرد‎.  در موارد ضروری بیمه شده باید اسناد و نسخه اصلی صورت حساب ها را به شرکت کمک رسان ارائه نماید.
  • ‎آثار جزئی و یا کلی ناشی از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و داروهای روان گردان به استثنای داروهایی که با تجویز ‏پزشک ذی صلاح مصرف شده باشد‎.‎
  • عوارض ناشی از بیماری های روانی و جنون‎.‎
  • موارد ناشی از امتناع و یا تأخیر بيمه شده و یا اشخاص مسئول وی در انتقال به مراکز درمانی پیشنهاد شده به وسیله شرکت ‏کمک رسان و مورد توافق تیم پزشکی آن‎.‎
  • درمانهای توانبخشی‎.‎
  • پروتزها، وسائل کمک ارتوپدی و یا ارتودنسی و همچنین عینک‎.‎
  • هرگونه موارد ناشی از بارداری و زایمان و عوارض ناشی از آن و یا سقط جنین اختیاری‎.‎
  • تمام موارد ناشی از باری که به خوبی بسته بندی و یا شناسایی نشده و همچنین بار شکننده و یا مواد فاسد شدنی‎.‎
  • خسارت ها و هزینه های مرتبط با درمان هایی که ناشی از اقدمات پیشگیرانه و یا واکسیناسیون انجام می پذیرد‎.‎
  • درمان آب گرم، فیزیوتراپی، آفتاب درمانی و یا درمان به منظور زیبایی‎.‎
  • هزینه های مرتبط با اعمال جراحی و یا درمان هایی که از نظر پزشک معالج و پزشک تیم پزشکی شرکت کمک رسان، بيمه شده می تواند آنها را تا زمان مراجعت به کشور محل اقامت به تعویق بیاندازد‎.‎
  • بیماریهای شیوع یافته در جهان، اعلام شده بر طبق سازمان بهداشت جهانی مگر در طرح های خاص مانند طرح سراسر جهان بعلاوه کووید
  • شرکت کمک رسان در صورتیکه به دلیل قوای قهریه نتواند هر یک از خدماتی را که به طور اخص در این بیمه نامه در نظر ‏گرفته شده و به مرحله عمل در آورد، از مسئولیت مبرا می باشد.‎

 

جهـت استعلام قیمت و صـدور آنـلاین بیمـه نامـه مسـافـرتی خود اینجـا کلیـک نمـاییـد

 

شرایط فسخ و ابطال بیمه نامه های مسافرتی چیست؟

1. برای ابطال و یا کاهش مدت بیمه نامه مسافرتی رویت گذرنامه توسط بیمه گر الزامی است.
2. پس از خروج بیمه شده از کشور به هر مقصد و منظور، بیمه نامه به هیچ عنوان باطل و یا مدت آن کاهش نمی یابد.
3. در صورت انصراف بیمه شده از سفر، بیمه نامه قابل ابطال بوده و حق بیمه با کسر 20/000 ریال قابل برگشت می باشد.
4. این بیمه نامه در صورت عدم استفاده (عدم دریافت روادید، انصراف از سفر و موارد مشابه) تا شش ماه از تاریخ صدور قابل ابطال خواهد بود. بدیهی است بعد از مدت مذکور بیمه نامه از درجه اعتبار ساقط و حق بیمه غیر قابل برگشت می باشد.
5. اگر بیمه نامه مسافرتی برای اخذ روادید تهیه شده باشد:
الف) در صورت عدم دریافت روادید و ارائه نامه سفارت، حق بیمه با کسر 000 ر 10 ریال قابل برگشت می باشد.
ب) در زمان اعتبار روادید بیمه نامه به هیچ وجه باطل نمی گردد.
پ) در صورت دریافت روادید از کشورهایی که در فرم پیشنهاد قید نگردیده، بیمه نامه به هیچ عنوان باطل و یا مدت آن کاهش نمی یابد.

 

نحوه استفاده از بیمه مسافرتی کوثر چگونه است؟

در صورت نیاز به خدمات، بیمه شده یا نماینده وی موظف است:
1. در اولین فرصت ممکن و برای دریافت خدمات مندرج در بیمه، قبل از هر نوع اقدام شخصی با مرکز پاسخگوئی 24 ساعته شرکت امدادرسان با شماره های زیر تماس گرفته و اطلاعات زیر را اعلام نماید:

شماره تماس خدمات بیمه مسافرتی کوثر

الف) نام کامل بیمه شده، شماره و تاریخ اعتبار بیمه نامه مسافرتی، شماره گذرنامه.
ب) نشانی محل اقامت در خارج از کشور و شماره تماس.
پ) شرح مختصر حادثه، بیماری و نوع کمک مورد درخواست.
تبصره: در مواردی که بیمه شده با خطر جانی روبرو است، خود یا نماینده قانونی وی باید بدون توجه به بند فوق و مفاد این بیمه نامه، فوراً ترتیب انتقال به نزدیکترین بیمارستان را فراهم آورده و در اولین فرصت مراتب را به اطلاع مرکز پاسخگوئی شرکت امدادرسان برساند.
2. در موارد بستری، حداکثر ظرف مدت 168 ساعت ( 7 روز) از زمان بستری شدن و یا مشاوره پزشکی و قبل از ترخیص موضوع را به شرکت امدادرسان اعلام نماید. خسارت اعلام شده پس از این مهلت، منتفی تلقی شده و مورد قبول شرکت امدادرسان نخواهد بود.
3. چنانچه بیمه شده و یا نماینده قانونی وی در رابطه با انتقال و یا بازگرداندن به کشور محل اقامت اعلام خسارت نماید، باید اطلاعات زیر را به شرکت امدادرسان اعلام نماید:
الف) نام، آدرس و شماره تلفن بیمارستانی که بیمه شده به آنجا انتقال یافته است.
ب) نام، آدرس و شماره تلفن پزشک معالج و در صورت لزوم پزشک خانوادگی
4. تیم پزشکی و یا نمایندگان شرکت امدادرسان باید به بیمه شده دسترسی داشته باشند تا بتوانند از اوضاع وی ارزیابی دقیق بدست آورند. در صورتی که این دسترسی وجود نداشته باشد و یا از آن ممانعت شود (مگر در موارد قابل قبول) بیمه شده مشمول خدمات نخواهد گردید.
5. در تمام موارد شرکت امدادرسان با موافقت پزشک معالج تاریخ و نوع وسیله حمل را تعیین می نماید. حمل و نقل پزشکی و یا بازگردانیدن به کشور با آمبولانس هوائی محدود به حمل داخل یک قاره است.
6. زمانیکه شرکت امدادرسان هزینه حمل و نقل بیمه شده را پرداخت می نماید، بیمه شده بایستی قسمتی از بلیط خود را که از آن استفاده
ننموده است به شرکت امدادرسان واگذار نموده و یا معادل آن را پرداخت نماید.
7. هرگونه اقدام لازم برای به حداقل رساندن خسارت را به عمل آورد.
8. از هر عملی که اقدام شرکت امدادرسان را علیه مسئول حادثه (در صورت وجود) مشکل و نامقدور سازد خودداری نماید.
9. کلیه مدارک و مستندات لازم برای بازیافت خسارت از منابع مربوطه را تهیه و در اختیار شرکت امدادرسان قرار دهد.

 

جهـت استعلام قیمت و صـدور آنـلاین بیمـه نامـه مسـافـرتی خود اینجـا کلیـک نمـاییـد